آشنای بیگانه

بندگی کن پروردگارت را...

آشنای بیگانه

بندگی کن پروردگارت را...

تا حالا شده واسه یه امتحانی کلی بخونید و بیداری بکشید و به خیال خودتون با موفقیت امتحانو پشت سر گذروندید، اما چشماتون موقع دیدن نتایج همان امتحان وق زده بشه؟!


یادمه برا یه درسی نه تنها شب امتحان بلکه طول ترم کلی زحمت کشیدم و خوندم و هنوزم که هنوزه تمام مطالبش یادمه و کلاس مفیدی بود برام و هست، اما با کمال تعجب نمرم خیلی ضایع بود و افتضاح!(البته وقتب دیدم زهره و شکوفه هم نمرشون در این وضعه، یه ذره آرامش گرفتم که تنها نیستم!) یه چند روزی دپرس بودم و تو مخیلاتم به این فکر رسیدم ای داد بیداد نکنه زندگیمونم همین شکلی باشه، به خیال خودمون داریم اعمال حسنه انجام میدیم که آخرش میبینی زهی خیال باطل همش دود شده رفته هوا! امان از دست *خیال خودمان! بد چیزیست!

بچه تر که بودم وقتی صحبت از امتحان الهی می شد فک میکردم خب باید یه چیز دهن پرکنی مثل سیلی، زلزله ای، مرگ عزیزی، بیماری لاعلاجی و خلاصه یه چیزی که همچین داغ بزاره رو دلت از آسمون نازل بشه و تو بشینی دست و پنجه نرم کنی باهاش!

بعدن تر متوجه شدم ثانیه به ثانیه زندگیم امتحانی بوده که من به خیال خودم دارم خودمو میسازم واسه یه بلای آسمونی و یه امتحان بزرگ! اما وقتی تو همین درس پرسیدن های سرکلاسی واموندم، فهمیدم ای دل غافل چی فک میکردیم چی شد؟!


حالا این منم و این برگه های تجدیدی ای که جلوم گذاشته شده و موندم باید چه جوری پاسشون کنم! یادم میاد فرصت هایی که چندین بار بهم داده شد و من به خیال خودم و فقط به خیالم جبرانشون کردم! خیلی بی جنبه بودم! و حالا تنها سرمایه من برای دوباره برخواستن، جوانی است و اشک و دعای خیر همگی!

همیشه ساختن چیزی که خراب شده برام سخت تر از چیزیه که هنوز ساخته نشده و قراره ساخته بشه!


دو حدیثی که من رو یه کم به خودم واداشت:

امام صادق علیه السلام:

"برای دفاع از دینتان، با مردم نزاع و مشاجره لفظی نکنید، زیرا این کار دل را بیمار می سازد."

"سزاوار نیست که مومن در مجلسی بنشیند که نافرمانی خدا می کنند و او نمیتواند مانع شود."

قرآن کریم می فرماید: اگر می خواهی اراده قوی داشته باشی، تردید و شک نداشته باشی، وقتی کاری پیش آمد بتوانی تصمیم بگیری، اگر مشکلی جلو آمد بتوانی با مشکل دست و پنجه نرم کنی، باید آخر شب (دقایقی قبل از اذان صبح) بیدار باشی، باید نماز را اول وقت، یعنی طلوع فجر نماز صبح را بخوانی، باید بین الطلوعین بیدار باشی. (اشاره به آیات 1 تا 6 سوره مزمل)


(سجده کن و نزدیکی جوی...)

 علق:19


ماه سیه

نظرات  (۱۰)

نه اخه واقعن بعضی استدا بد نمره میدن. خدا خییییلی مهربونه.. ولی خب تشبیه جالبی بود.

بعم احایثت خیلی زیبا بود

پاسخ:
اون که صد البته!
در مهربانی و به خصوص فضل خدا هیچ شکی نیست!
اما داعیه دار بودن خودمون مشکل درست میکنه!
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۰ یکی بود ، هنوزم هست

این تجربه تلخ نمره ای برخلاف انتظار گرفتن دارم ....

احادیث خیلـــی خوب و قابل تامل بود ...
واقعا به درد من میخورد

+ ممــنون
پاسخ:
خدا رو شکر
خواهش میکنم

برابنده که خیلییییی مفید بود!
۲۱ مهر ۹۲ ، ۲۳:۵۱ خانم معلم
از متن و احادیث استفاده کردم ... ممنون 
انشا الله که از فاعلین احادیث باشیم ...
پاسخ:
خواهش میکنم!
ان شاالله
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۰:۳۷ بے بازگشتــــ ...
خدا خودش آخر عاقبتمونو به خیر کنه....
قرآن نوشتتون عالی بود ... :)
پاسخ:
زیارتتون قبول حق ان شاالله...
۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۱ ماهی تابه!

جالب ناک بود !
پاسخ:
تو کف وجه تسمیه اسمتون هستم!

چقدر نکته ی خوب تو این پست بود ....
ممنونم ....
پاسخ:
خدا روشکر
خواهش
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۹ ماهی تابه!
میگم اینجا لغزندهِ شده !
پَ بگو که کفی کردید اینجا رو !!
:|
پاسخ:
:|
بسی شور است آب دریاها...!!!
عید نزدیک بود گفتیم یه کم بشوریم اینجا رو!

اسم بالایی:|||
پاسخ:
من بی تقصیرم!
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۵۶ بے بازگشتــــ ...
عیدتون مبارک باشه خانوم :)
پاسخ:
ممنونم:)
به همچنین خانوم جان!
۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۳:۵۹ علیــــ ـرضا
سلام
جالب بود
به روزم با پادکست افکت و صداهای زیبا
تبادل لینک ؟
پاسخ:
سلام علیکم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی