آشنای بیگانه

بندگی کن پروردگارت را...

آشنای بیگانه

بندگی کن پروردگارت را...

دلم گرفته ای دوست...
هوای غصه، گریه، ناله، ضجه و همه و همه با من...
پراز اشکـــــــــمــــ...و در مرز منفجـــــــــر شدن...

خودگویی:
-خیلی بدی!
-میدونــــــــــم!
-خیلی خیلیا!
-اوهـــــــــــــــــوم!
-میخوای چیکارکنی حالا؟!
-نمی دونـــــــــــــــم!
-آدم شو یه کم!
-!!!
-ها چیه؟!
-ببند فقط!


پی نوشت1: آدم اگه عاقل باشه، هر کاری رو نمیکنه که بعدش مجبور بشه کاسه چه کنم چه کنم دستش بگیره...! حتی تو عصبانیت...حتی وقتی داره حقت ضایع میشه...حتی اگه.....خدایا غلط کردم...!


پی نوشت2: آیا همه مسائل زندگی به عقل و شعور برمی گردد؟!


امام باقر - علیه السّلام - فرمود: هنگامی که خداوند عقل را خلق کرد به او گفت: بیا جلو، (پس) جلو آمد؛ سپس گفت: برگرد، برگشت. سپس فرمود: به عزّت و جلالم قسم مخلوقی بهتر از تو خلق نکردم، به خاطر تو امر می کنم و به خاطر تو نهی می کنم و به خاطر تو ثواب می دهم و به خاطر تو عقاب می کنم.
امام صادق - علیه السّلام - فرمود: (فاصله ای) بین ایمان و کفر نیست مگر کمی عقل
.
پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: وقتی عقل کامل شود، سخن گفتن کم می شود.
امام علی - علیه السّلام - فرمود: همت عقل، ترک گناهان و اصلاح عیب ها است.

حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: عقل شمشیر برّانی است از آن استفاده کنید و با هوای نفس خود بجنگید.


:و در آخر اینکه

:امام علی علیه السلام می فرمایند

جوانان! آبرویتان را با ادب و دینتان را با دانش حفظ کنید.

امام صادق علیه السلام:

مومن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شایسته بهره مند می سازد.


دیگه حرفی باقی نمی مونه...

 

ماه سیه

نظرات  (۲)

اغلاطو از کجا در اوردی؟:دی
وجود داره همچین کلمه ای جدی؟

واقعن اگه مردم از عقلشون استفاده میکردن ما این همه مشکل نداشتیم

انقدر که به طنز به خودم میگم باید به بعضیا گفت اول حرف بزن بعد فکر کن!!


پاسخ:
چه میدونم والا!
شما بخون گناه!
الان پر از فحشم ینی!
...
دِ نداشتیم دیگه!
خدا عقلمون بده!
به منم بگو گه گداری!
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۷ بے بازگشتــــ ...
دیدم این پست امام صادق داشت نتونستم ازش بگذرم :)
دلم گرفته ای دوست هوای گریه بامن ... چقدر این شعرو این روزا زمزمه میکنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی